Varför ska man alita en personlig tränare? Den frågan är det säkert många som ställer sig. Alla är vi olika individer och har olika mål och förutsättningar här i livet. Jag är en person som tränat i hela mitt liv, från barnsben. Men trots att jag är van att träna så kan det ibland vara svårt att maxa sin träning så det blir effektivare och att man får bättre resultat. Så jag brukar under några perioder, några gånger per år, anlita en personlig tränare. Jag har under dom senaste veckorna haft en PT 3 gånger per vecka och jag märker verkligen resultatet.


Varför ska man anlita en personlig tränare?

Det kan vara allt ifrån att komma igång med träningen, det kan vara att lägga upp ett träningsprogram för specifika mål, man kanske ska springa marathon. Att omforma kroppen eller för att gå ner i vikt. Men den störta anledningen tycker jag är att få motivationen, att man verkligen genomför träningen, det blir svårare med “undanflykter”. Dom dagar man inte är på topp så kommer man ändå iväg. Och man är SÅ nöjd efteråt!

Snabb effekt med personlig träning

Anlita en personlig tränare för effektivare träning, snabbare resultat, ökad motivation, ökad kunskap och säkrare träning.  För vissa skulle personlig träning leda till mer än en 100% -ig ökning av träningseffekten. Förutom att passen med en personlig tränare blir optimala så kommer också träningen på egen hand att bli effektivare vilket leder till snabbare resultat.  Och det är oftast resultaten man vill se snabbt för att få motivationen att fortsätta träna. Att ha en personlig tränare som ser till att man utvecklar sin träning och ger maximalt på alla träningar ger dessutom snabbare resultat.


Det är inte alla dagar man skrattar under träningspasset 🙂


Se träningen som en livlina till ett friskare liv

Hur ofta ska man träna med sin PT?

Du bestämmer själv hur många gånger du vill ha en personlig tränare. Har du aldrig provat tidigare så är det bra om du bokar fyra (minimum)  tillfällen. Så du riktigt få komma in i hur det är att ha en personlig tränare.
Vissa vill ha kontinuitet och träffar sin personlige tränare varje vecka året runt. Andra kör personlig träning under en begränsad period för att sedan träna vidare på egen hand. Efter ett tag kanske det är dags igen för den kick som en personlig tränare kan ge dig.
Det är du själv som bestämmer, precis på samma sätt som det är bara du som är skyldig till vad du stoppar i munnen 🙂


(jo, jag tar mig över stången men kortet knäpptes innan jag var uppe 🙂 )

Och vad ni än gör, ge aldrig upp, hur jobbigt det än är!

Keep going strong!

Under den här perioden som jag tränar nu har jag haft en PT på SATS som har varit helt fantastisk, så han blir det nog fler gånger. (Dessutom både ung och snygg… haha)

Kram på Er!

Vitaestilo
vitaestilo@gmail.com

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *